Land Rover Defender netřeba představovat. Hranatý off-road navazující na model Series, jehož kořeny sahají až do roku 1948. Původně se jmenoval Land Rover Series, od roku 1983 pak 90 a 110 (dle délky rozvoru). Ke konci 80. let, když automobilka přišla s modelem Discovery, byl pro snadnější odlišení v rámci modelové nabídky pojmenován Defender. A tím už zůstal.

300tdi - Odolný, silný, hrubý – vůz, který spolehlivě rozezná i laik, vyzkoušel během let řadu rolí a stal se ikonou.

Do Defenderu se nenastupuje, ale šplhá. Jakmile se usadíte do jednoduchých sedadel, dýchne na vás jistota poctivosti minulého století. Tohle auto ví co dělá, když po něm něco chcete.

Poradí si skoro ze vším. Běžná polní cesta s výmoly není výzvou, tu projedete pouze v běžném režimu se stálou čtyřkolkou. Jakmile dojde na překonávání hlubokých příkopů či přejezdy hromad kamení či hlíny, pomůže vám uzávěrka mezinápravového diferenciálu.

A když se až po dveře brodíte v bahně, přichází na řadu redukční převodovka. Už její zařazení mechanickou pákou je práce pro chlapy.

Pokud projedete hlubokou vodou, počítejte s tím, že do auta nateče. Sice ne moc, ale zase ne úplně málo. Co vám budeme povídat, defender je nejen hrubý offroad, ale také zábavné auto :-)

Defender je auto z jiného světa, na který jsme v digitální době už skoro zapomněli. Je hrubý, hlučný a náročný jako staré auto. Na silnici se moc dobře necítí, ale v terénu ho zastaví máloco. Pracovní stroj, zabahněná ikona, která si už dávno zasloužila svůj kultovní status.

Stručná historie

Konstrukční základ sahá do roku 1947, kdy byl projekt Land Rover schválen. Návrh lehkého užitkového zemědělského vozidla představil inženýr Maurice Wilks. 30. dubna 1948 byl představen na autosalonu v Amsterdamu. Téhož roku přišla i verze Station Wagon a první Land Rovery zamířily do služeb britské armády. Pracovní nástroj měl na trhu vydržet pár let, než bude nahrazen běžnými auty. Jenže Série I byla tak populární, že výroba pokračovala i nadále a Land Rover se postupně stal samostatnou značkou. V roce 1950 byl volnoběžný systém 4x4 nahrazen volitelným pohonem dvou nebo všech kol, o sedm let později byl pod kapotu instalován první vznětový (naftový) motor. S rokem 1958 přišel propracovanější Land Rover Series II, o rok později automobilka slavila 250 000 vyrobených kusů. V roce 1966 to bylo už půl milionu, o deset let později milion! V roce 1979 se pod kapotu dostal osmiválec V8 a v roce 1990 dochází k přejmenování na Defender 90, 110 s 130. Pod kapotou nový turbodiesel 2,5 litru. S rokem 2007 přišla šestistupňová převodovka, v roce 2012 pak nový vznětový motor 2,2 litru od Fordu. No a v roce 2016 přišel konec.

Máte zájem o Novinky?

Nechejte nám svůj e-mail a my Vás budeme informovat o nově plánovaných expedicích.

Naši Partneři

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace